Waarom een promotievideo?
Een promotievideo zet je uiteraard in om een dienst of product te promoten. Dus het product of dienst moet in beeld, heel logisch toch! Maar is dat wel zo logisch?
De manier waarop je een promotievideo insteekt hangt echt af van het product of dienst wat je aanbiedt, de doelgroep en waar die doelgroep te vinden is. Je zou het niet denken maar in de meeste gevallen gaat een promotievideo niet over jouw product of dienst. Een promotievideo gaat over jouw klant! De klant wil een oplossing voor zijn probleem of vraagstuk en zoekt iemand die hem daarbij kan helpen. De klant zoekt naar iets wat past bij zijn manier van werken en leven. Probeer dus niet te vervallen in het verfilmen van eigen ego maar blijf kijken naar wat relevant is voor de klant. Kruip in de huid van de klant en stel je voor wat de klant graag opgelost ziet.
Wil jij je bedrijf graag in beeld brengen, bedenk dan goed wat het doel daarvan is. Hoe jouw pand eruit ziet en of er een voetbaltafel in de kantine staat is voor jouw klant niet relevant. Dat jouw product zijn probleem oplost, dat is waar hij naar zoekt. Maak je echter een wervingsfilm voor nieuw personeel, dan kun je dit soort beelden wel gebruiken.
Hierbij geven we je 4 tips om je voor te bereiden op een doelgerichte videoboodschap. Bij iedere video die je gaat maken zul je je de volgende dingen af moeten vragen;
-
Wat is het doel van de video?
-
Wat is jouw ideale doelgroep?
-
Welk probleem los je voor deze doelgroep op?
-
Wat maakt jouw oplossing zo uniek?
Aan de hand van deze briefing kan jouw videopartner aan de slag om de juiste videoboodschap vorm te geven. Heel veel succes bij het maken van een doelgerichte video. En denk eraan; blijf bij jezelf. Verkoop je lucht, dan prikt een klant daar zo doorheen.
Soms blijkt een promotievideo ook niet de oplossing en kun je beter naar een korte reeks video’s om zo een campagne te starten… Betrek daarom altijd je videopartner in het denkproces om zo je doel te bereiken.
Hoe ziet een opnamedag voor een promo er nou eigenlijk uit?
Nou zo…. gestructureerde chaos 😉
Onze klant aan het woord.
“ Het is ons nooit eerder gelukt om de essentie van ons werk duidelijk te maken. Op de een of andere manier schoten woorden altijd tekort. Voor een startup als Viperty enorm belangrijk. Natascha en haar team wist die essentie te vangen in beelden op een unieke manier. Die daadwerkelijk meer zeggen dan 1000 woorden. Het aantal websitebezoekers dat klant bij ons wordt is sindsdien met 50 procent gestegen.”
Jos van Capelleveen – Directeur Viperty BV
Onze rol in dit soort projecten.
concept
script
productie
lokatie
acteur
figuranten
regie
camera
geluid
licht
graphics
animatie
visagie
muziek
montage